Сто костюмаря търчат из редакцията
и стискат палци да изкарат пари
ако успеят да добутат сензацията
в смърт на човек, непознат им дори.
Сто неграмотника чупят ръце
и глави да измислят хвалбите за тоя,
когото да знаят нямат сърце,
пък камо ли да го оставят в покоя.
Сто проклетника работят в печата,
дебнещи досущ като лешояди,
трагедията превръщат в заплата
и ояждат се за сметка на гладните.
Но идва въпросът - защо е така?
Защо изведнъж в очите им важен е?
За уважение е достоен в смъртта,
а ако е жив - все едно прокажен е.
И отново някой ценител ще скочи
да мрънка, че все добрите напускат.
Ще тръгнат дрехи, дискове, плочи,
във всеки ефир само него ще пускат.
И цикли се цикълът на живота,
който добутваме и ние до смъртта,
за да може над гроба ни някой с охота
да ни припише гениалността.
Според Бари геният е дете оцеляло,
според Монк е просто да приличаш на себе си
и огряно от него, щяло, нещяло,
човечеството го нагажда в потребности.
И нито децата тук оцеляват,
нито пък на себе си приличат.
За много гениалното вечно остава,
но някак си само в ковчег ги привлича.
Няма коментари:
Публикуване на коментар